Email ขาเข้าบางฉบับมีปัญหาได้รับล่าช้า
Incident Report for Technology Land Co., Ltd.
Resolved
(English Below)
ขณะนี้สถานการณ์ทั้งหมดเข้าสู่เหตุการณ์ปกติแล้วและเราได้เฝ้าจับตามองมาจนถึงปัจจุบันพบว่าระบบการทำงานทั้งหมดนั้นปกติ
--
Now, all situations have been normal. And we have been observing to the present day that all the operations are normal
Posted Feb 19, 2020 - 22:45 GMT+07:00
Monitoring
(English Below)
Email ขาเข้าที่ล่าช้าเกือบทั้งหมดเริ่มวิ่งเข้าสู่ระบบได้อย่างปกติ แต่ยังมีบางฉบับที่ยังติดอยู่ที่ Firewall ทีมงานกำลัง Monitoring Email ที่ยังค้างอยู่ ซึ่งสถานการณ์ของปัญหาดังกล่าวจะกลับสู่ภาวะปกติในเร็วๆนี้
--
Almost all incoming email arrives normally running into the system. But there are still some issues still stuck on the Firewall. The monitoring team is still pending the Email. The situation of the said problems will return to normal soon.
Posted Feb 19, 2020 - 19:25 GMT+07:00
Update
(English Below)
ขณะนี้เจ้าหน้าที่ฝั่งยุโรปกำลังแก้ไขและตรวจสอบ
ปัญหาดังกล่าวอยู่ซึ่งยังไม่สามารถระบุ ETA Time (ระยะเวลาที่คาดว่าจะแก้ไขปัญหาได้)
หากทางเราทราบความคืบหน้าในปัญหาดังกล่าว เจ้าหน้าที่จะรีบแจ้งให้ทราบอีกครั้งค่ะ
--
At the moment, European officials are editing and investigating. The problem is that the ETA Time has not been determined. If we know the progress of the said problem Staff will notify you again.
Posted Feb 19, 2020 - 14:34 GMT+07:00
Identified
(English Below)
เราพบสาเหตุของปัญหาเกิดจาก Firewall ของเราซึ่งเป็นระบบ Cloud ตั้งอยู่ในยุโรปนั้นเกิดปัญหาการทำงาน Overload ซึ่งกำลังประสานงานให้ทางต่างประเทศดำเนินการแก้ปัญหา ซึ่งในขณะนี้ยังไม่สามารถระบุ ETA Time (ระยะเวลาที่คาดว่าจะแก้ไขปัญหาได้) เนื่องจากติดปัญหา Time Zone ในยุโรปนั้นเป็นช่วงกลางคืนทำให้เจ้าหน้าที่ในการแก้ปัญหาอาจจะไม่เพียงพอ โดยปัญหานั้นจะเกิดเพียงบางฉบับโดยเฉพาะฉบับที่มีไฟล์แนบ หากมีความคืบหน้าอย่างไรจะแจ้งให้ทราบอีกครั้ง


อย่างไรก็ตามหากท่านมีความจำเป็นที่จะต้องรอรับ Email ที่มีความสำคัญต่อธุรกิจของท่านโปรดแจ้งให้ทางคู่ค้าของท่านถึงปัญหาดังกล่าว
หรือติดต่อท่านทางช่องทางอื่นต่อไป

ทางเรากราบขออภัยในความไม่สะดวกมา ณ ที่นี้
--
We found the cause of the problem. Our Firewall, which is a cloud system in Europe, is overloading, which is working to coordinate with foreign countries to solve the problem. At this time, the ETA Time is not able to be determined because the time zone problem in Europe is night time, so the staff in solving the problem may not be enough. In which some problems occur, especially those with attachments If there is any progress, will notify you again.

However, if you need to wait to receive an email that is important to your business, please notify your partner of the problem.
Or contact you via other channels

We apologize for the inconvenience this has caused.
Posted Feb 19, 2020 - 10:24 GMT+07:00
Investigating
(English Below)
เราได้รับแจ้งว่ามี Email ขาเข้าบางฉบับนั้นค้างอยู่บน Firewall และยังไม่ส่งเข้ามายัง Storage Server ส่งผลทำให้ User อาจจะได้รับ Email ที่ส่งเข้ามาจากภายนอก Domain (ล่าช้า) เรากำลังติดตามสาเหตุของปัญหานี้และจะรายงานให้ทราบทันทีหากพบสาเหตุและการแก้ไขอื่นๆ
--
We have been notified that some incoming emails are stuck on the Firewall and have not yet been sent to Storage Server. As a result, User may have received emails sent outside of the domain (delayed). We are tracking the cause of this issue. And will report immediately if other causes and solutions are found.
Posted Feb 19, 2020 - 10:08 GMT+07:00
This incident affected: Inbound-Outbound Email (Inbound Email).