พบปัญหาได้รับ Email ขาเข้าล่าช้าจากภายนอก Domain (บางฉบับ)
Incident Report for Technology Land Co., Ltd.
Resolved
(English Below)
ระบบทั้งหมดทำงานได้อย่างปกติ
--
All systems work normally.
Posted Feb 20, 2020 - 19:00 GMT+07:00
Update
Investigating - (English Below)
ปัญหาได้รับการแก้ไขเรียบร้อยแล้ว แต่เนื่องจากมีข้อความอยู่ในคิวจำนวนมากบนเซิร์ฟเวอร์จึงทำให้เกิดความล่าช้าในการนำส่งข้อความเก่าและข้อความที่อยู่ในคิวใหม่ วิศวกรของเราทำงานอย่างแข็งขันเพื่อแก้ไขปัญหานี้ แต่เราไม่มี ETA ที่แน่ชัด

--

Please note the initial issue was indeed resolved, but due to having so many queued messages on the filtering servers, we are seeing new delays and queued messages. Our engineers are actively working on resolving this, but we do not have an ETA to provide for when all the messages will be delivered to their recipients.
Posted Feb 20, 2020 - 16:38 GMT+07:00
Investigating
(English Below)
จากที่เมื่อคืนปัญหา Email ขาเข้า Delay เราได้รับรายงานเมื่อ 09.00 อีกครั้งว่า User บางท่านได้รับ Email ล่าช้าจาก Domain ภายนอกบางฉบับ ซึ่งเรากำลังประสานงานไปยัง Cloud Firewall ในต่างประเทศเพื่อดำเนินการแก้ไขปัญหาดังกล่าวโดยเร่งด่วน ซึ่งคาดว่า ETA Time (ระยะเวลาที่คาดว่าจะแก้ไขปัญหาได้) นั้นยังไม่สามารถให้คำตอบได้ เนื่องจาก Time Zone ในยุโรปนั้นเป็นเวลาเที่ยงคืนจึงทำให้ระยะเวลาในการแก้ไขปัญหาอาจจะมากกว่าปกติ

หลังจากที่สถานการณ์กลับมาสู่ปกติ Email ที่เข้า Delay จะทยอยเข้ามาโดยไม่มีการตกหล่น
เราให้คำแนะนำเป็นอย่างยิ่งว่าหากท่านมีความจำเป็นต้องรับ Email ที่มีความจำเป็นควรแจ้งให้คู่ค่า
ส่งเข้า Email สำรองอื่นๆ หรือใช้ช่องทางอื่นในการสื่อสารเป็นการสำรองก่อน
--
From last night, Delay inbound email problem. We received a report on 09.00 again that some users received delayed Email from some external domains. We are currently working to the Cloud Firewall abroad to take urgent action to resolve the issue. ETA Time is expected to be unanswered due to Time Zone in Europe is midnight, so the duration of the problem may be more normal.

After the situation has returned to normal, Delay's Email will gradually enter without being dropped.
We highly advise that if you have a need to receive an email that is necessary, you should notify your partner.
Send to another backup email or use other means of communication as a backup first.
Posted Feb 20, 2020 - 10:41 GMT+07:00
This incident affected: Inbound-Outbound Email (Inbound Email).