ไม่สามารถรับอีเมลได้ (Unable to receive new emails.)
Incident Report for Technology Land Co., Ltd.
Resolved
ขณะนี้ทีมวิศวกรได้แก้ไข Server ทั้งหมด และการทำงานเข้าสู่ภาวะปกติ โดย Email ที่เข้ามาก่อนหน้านี้จะมีการตีกลับไปยังผู้ส่ง (Sender) โดยต้องให้ผู้ส่งส่งเข้ามาอีกครั้ง ทางทีมได้ป้องกันปัญหาดังกล่าวไม่ให้เกิดขึ้นอีกในอนาคตแล้ว และต้องกราบขออภัยในความไม่สะดวกมา ณ ที่นี้
---
At this time, the engineering team had repaired the entire server, and work had resumed normally. Previous emails will be bounced back to the sender, requiring the sender to send them again. The team has taken steps to avoid this issue from recurring in the future, and we apologize for any inconvenience this has caused.
Posted Sep 08, 2023 - 09:20 GMT+07:00
Identified
พบว่าเกิดจาก Server มีการ Update Software จากผู้ผลิตอัตโนมัติทำให้ Path บางตัวนั้นถูกปรับเปลี่ยนไป ส่งผลทำให้กระบวนการรับอีเมลนั้นมีปัญหาทางเทคนิค
---
It was found that the server had an automatic software update from the manufacturer causing some paths to be changed. As a result, the process of receiving emails has technical difficulties.
Posted Sep 08, 2023 - 09:18 GMT+07:00
Investigating
ได้รับรายงานจาก User ว่าไม่สามารถรับ Email ใหม่ๆ ตั้งแต่เวลาประมาณเที่ยงคืน
---
We received a report from a user who had not received any fresh emails since midnight.
Posted Sep 08, 2023 - 09:17 GMT+07:00
This incident affected: Email Server (Server 1 (Singapore), Server 2 (Singapore), Server 3 (Singapore), Server 4 (Singapore), Server 5 (Singapore), Server 6 (Singapore), Server 7 (Singapore), Server 8 (Singapore), Server 9 (Singapore), Server 10 (Singapore), Server 11 (Singapore), Server 12 (Singapore), Server 15 (Singapore), Server 16 (Singapore), Server 17 (Singapore), Server 21 (Singapore)).