GoCloud ส่ง Email ไปยังระบบ MS365 บางฉบับล่าช้าหรือไม่ได้ (Some emails sent from the GoCloud system to Microsoft 365 have been delayed or not delivered.)

Incident Report for Technology Land Co., Ltd.

Resolved

ขณะนี้อีเมลส่วนใหญ่ที่ส่งจากระบบของเราได้ถูกส่งเข้าสู่ระบบ Microsoft 365 เรียบร้อยแล้ว อย่างไรก็ตาม อาจมีบางฉบับที่ถูกส่งล่าช้าในช่วงเช้าของวันนี้ โดยอาจล่าช้าประมาณ 8–10 ชั่วโมง

สาเหตุเกิดจากปัญหาทางเทคนิคในการเชื่อมต่อระหว่างหมายเลข IP สำหรับการส่งออก (Outgoing IP) กับระบบ Microsoft 365 โดยปัญหานี้ไม่ได้เกิดขึ้นบ่อยครั้ง แต่สามารถเกิดขึ้นได้จากการที่ Microsoft 365 มีการปรับเปลี่ยนนโยบายในการรับอีเมลจากภายนอก เช่น การจำกัดจำนวนการรับต่อชั่วโมง หรือนโยบายด้านความปลอดภัยอื่น ๆ ซึ่งอยู่นอกเหนือการควบคุมของเรา

หากท่านยังพบปัญหาในการใช้งาน กรุณาแจ้งทีมงานของเราเพื่อดำเนินการตรวจสอบและให้ความช่วยเหลือโดยทันที
---
(English Below)
We would like to inform you that the majority of emails sent from our system have now been successfully delivered to Microsoft 365. However, some messages sent earlier this morning may have experienced delays of approximately 8–10 hours.

This delay was caused by a temporary technical issue in the connection between our outgoing IP addresses and the Microsoft 365 system. While such issues are rare, they may occur occasionally due to changes in Microsoft 365’s email acceptance policies. These changes may include restrictions on the number of messages accepted per hour or other security-related measures, which are beyond our control.

If you are still experiencing any issues or believe that certain emails have not yet been delivered, please do not hesitate to contact our support team for immediate assistance.
Posted Apr 24, 2025 - 22:16 GMT+07:00

Identified

ทีมงานตรวจพบว่า ขณะนี้ระบบ Microsoft 365 มีปัญหาในการรับอีเมลที่ส่งจากบางหมายเลข IP ของระบบ GoCloud ซึ่งอาจเกิดจากปัญหาทางเทคนิคของเซิร์ฟเวอร์รับอีเมลของ Microsoft 365 เอง

โดยจากการตรวจสอบเบื้องต้น พบว่าระบบ Microsoft 365 แสดงข้อความแสดงข้อผิดพลาด (Error) ในลักษณะดังตัวอย่างด้านล่าง ซึ่งเป็นไปได้ว่าระบบ Microsoft 365 อาจไม่สามารถรับอีเมลจากเซิร์ฟเวอร์อีเมลอื่น ๆ ได้บางส่วนเช่นกัน

(Error SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block: 451 4.7.500 Server busy.)

ทั้งนี้ ทางบริษัทฯ ได้ดำเนินการเปลี่ยนหมายเลข IP สำหรับการส่งอีเมลออก (Outgoing IP) ไปยังหมายเลข IP อื่น เพื่อใช้ในการส่งอีเมลข้ามระบบไปยัง Microsoft 365 กรณีที่มีการร้องขอจากลูกค้าเป็นรายกรณี
---
(English Version)

Our technical team has identified that Microsoft 365 is currently experiencing issues receiving emails sent from certain IP addresses within the GoCloud system. This may be due to a technical problem on the Microsoft 365 mail server itself.

Based on our initial investigation, Microsoft 365 is returning error messages such as the following, which may also indicate that it is unable to accept emails from other external mail servers in some cases:

(Error SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block: 451 4.7.500 Server busy.)

In response to this issue, our team has proactively reconfigured the outgoing email traffic to use an alternative IP address for cross-system delivery to Microsoft 365. This measure is implemented on a case-by-case basis upon client request, in order to enhance email delivery stability and minimize disruption.
Posted Apr 24, 2025 - 12:10 GMT+07:00

Investigating

บริษัทฯ ได้รับรายงาน Email ระบบ GoCloud ส่งไปยังระบบ 365 ล่าช้าหรือไปไม่ถึงปลายทาง
---
(English Version)
We have received a report indicating that emails sent from the GoCloud system to the Microsoft 365 system are experiencing delays or are not being successfully delivered to the recipients.
Posted Apr 24, 2025 - 12:04 GMT+07:00
This incident affected: Inbound-Outbound Email (Outbound Email).